Стручни рад

Наш тим стручњака ангажован је на сарадњи и заједничком раду у циљу унапређења услова и квалитета живота наших корисника.

Стручни тим чине координатор стручног рада, социјални радник, правник, психолог, спец. педагог-реедукатор, васпитач, главна сестра. Овај тим је, уједно и комисија за пријем, премештај и отпуст корисника.

zena se igra sa detetom

Стручни тим и његова улога

radnik sa decom

Социјални радник

  • Социјални радник у Дому брине о деци на начин како је прописано Законом и другим релевантним прописима.
  • Основни задатак је да буде спона између деце, родитеља и других установа које су укључене у бригу о детету.
  • Укључен је у све активности које произилазе из утврђених потреба деце за очување и развијање способности.
psiholog

Логопед

  • Логопед врши логопедску опсервацију и процену (утврђивање говорно-језичког статуса), као и праћење развоја корисника.
  • Индивидуални логопедски третман – стимулација психомоторног, говорно-језичког и социо-емоционалног развоја, развој аудитивне и визуелне перцепције и дискриминације, тактилна стимулација, развој визуо- моторне координације и фине моторике прстију, развој рецептивног и експресивног говора, вежбе логомоторике, развој вербалног памћења, припрема за школу, развој способности читања и писања, говорно осамостаљивање, самостално језичко формулисање, социо-емоционална подршка.
  • У раду примењује реедукативни метод.
  • Учествује у реализацији и евалуацији индивидуалних програма рада и сарађује са родитељима корисника, са запосленима и са другим институцијама.
zena vezba govor sa detetom

Специјални педагог – реедукатор

  • Врши дефектолошку обраду и процену психомоторног статуса и сазнајне организованости, и према постојећим способностима у сарадњи са стручним радницима и стручним сарадницима учествује у организовању и спровођењу индивидуалног и групног третмана деце; у изради индивидуалних планова рада ,одређивању краткорочних и дугорочних циљева третмана, праћењу и евалуацији истих.
  • У раду примењује реедукативни метод. Реедукација психомоторике има за циљ развој психомоторике и програм се дозира за свако дете појединачно. Кроз овај програм дете овладава телесном шемом,увежбава елементарне покрете за доживљај субјективног и објективног простора,истовремено се започиње са процесом социјализациЈе детета у оквиру психосоцијалног развоја личности,усмерава и утврђује латерализованост, координација покрета,препознавање ритмова…,вежбе за развој фине моторике и графомоторике, вежбе акустичне и визуелне пажње ради што успешније комуникације детета са својим окружењем.
  • Врши праћење адаптације и понашање нових корисника.
  • Сарадња са родитељима-непосредна размена информација са родитељима приликом посете деци у Дому; Сарадња са стручним радницима и сарадницима у оквиру Стручног тима, консултативно-саветодавни рад са медицинским особљем; Сарадња са Установама дечије заштите(предшколске Установе, Школе,..) и другим институцијама
psiholog sa roditeljima

Психолог

  • Процена способности корисника психолошким мерним инструментима
  • Учешће у тимској процени способности корисника скалама процене које се у Установи користе као основа за индивидуално планирање рехабилитационог третмана корисника. Постављање дугорочних и краткорочних циљева за сваког корисника. Третманом су обухваћене различите категорије компетенције корисника: когнитивне, моторичке, практичне, социјалне, говорне.
  • Индивидуални психолошки третман – развој психомоторике, говорно-језички развој, социјализација и емоционални развој, развој вештина емоционалне регулације, саветодавни рад и психолошка подршка
  • Учешће у превазилажењу проблема понашања корисника
  • Опсервација групне динамике, Развој вештина сарадње и поштовања правила у групи
  • Учешће у раду стручног тима и сарадња са родитељима корисника – саветодавни рад и пружање психолошке подршке, сарадња са запосленим – консултативни рад, сарадња са другим институцијама.
  • Основно правило у раду је поштовање могућности и интересовања корисника у складу са његовим способностима.

Сензорна соба

У оквиру Дома постоји и сензорна соба (сноезелен соба) која подразумева одабране надражаје, понуђене у пријатном окружењу у којем се омогућава стимулација чула и стицање искуства уз помоћ светла, мириса, звукова и додира.

Корисници сноезелен собе

Особе са тежим и тешким интелектуалним тешкоћама, телесним и психичким тешкоћама, деца склона самоповређивању, са проблемима пажње, хиперактивности у понашању и сензорним оштећењима.

Принцип рада сноезелен собе

Даје се довољно слободног простора и времена корисницима, омогућавајући им самостално искуство избора пријатних надражаја.

Смернице у раду

Основно правило у раду је поштовање могућности и интересовања сваког корисника у складу са његовим јединственим способностима. Стручни рад у Дому за децу ометену у развоју представља ангажован и посвећен приступ, осигуравајући холистички развој и добробит сваког детета.

Циљеви стручног рада

Унапређење рада са корисницима

Фокусирање на индивидуалне потребе и развој сваког корисника.

Учешће у решавању проблема здравствене и емоционалне природе

Приступ посвећен решавању свих аспеката живота корисника.

Имплементација стандарда услуга у Дому

Постизање високих стандарда у пружању услуга.

Пратња стручне литературе и сарадња са институцијама

Континуирано усавршавање и праћење најновијих достигнућа.

charity 23